كابل شبكه CAT6 چيست

سامانه ارتباطي وستا

كابل شبكه CAT6 چيست

۲۶ بازديد

كابل شبكه CAT6 چيست ؟

كابل شبكه CAT6 كه معمولاً CAT6 ناميده مي‌شود، يك كابل زوجي به‌هم تابيده استاندارد براي اترنت و ساير لايه‌هاي فيزيكي شبكه است كه با استانداردهاي گذشته CAT5/5e و CAT3 سازگار است.

توصيف كابل شبكه CAT6


براي پاسخ به سوال كابل شبكه CAT6 چيست با توصيف اين كابل شروع مي‌كنيم. كابل شبكه CAT6 را مي‌توان توسط مشخصات چاپ شده در كنار غلاف كابل شناسايي كرد. انواع كابل، اتصال و توپولوژي كابل‌كشي توسط استاندارد TIA/EIA-568 تعريف شده است.پچ كوردهاي CAT6 معمولاً در كانكتورهاي ماژولار 8p8c ترمينال مي‌شوند. كانكتورها از پين‌هاي T568A يا T568B استفاده مي‌كنند كه عملكرد آنها مشابه است و هر دو انتهاي كابل را به‌طور يكسان خاتمه مي‌دهند.

اگر كانكتورها، جك‌ها و پچكوردها مربوط به CAT6 در سيم‌كشي CAT6 استفاده نشوند، عملكرد كلي تضعيف گرديده و ممكن است مشخصات عملكرد CAT6 را برآورده نكند

 

موارد احتياط هنگام نصب كابل شبكه CAT6


كابل‌ شبكه CAT6 و CAT6A مي‌بايست به‌درستي نصب شده و خاتمه يابند تا به مشخصات مورد نياز دست يابند. كابل نبايد به شدت تابيده و خم گردد (شعاع خم شدن بايد بيش از چهار برابر قطر بيروني كابل باشد). زوج سيم‌ها نبايد از حالت در هم تابيده شده خارج گردند و غلاف بيروني نبايد بيش از 5/0 اينچ تخليه گردد.

در كابل شبكه با شيلد و فويل، شيلد و فويل براي بهبود عملكرد كابل شبكه CAT6 در محيط‌هاي «تداخل الكترومغناطيسي» (EMI) بالا ضروري است. اين محافظت، اثر مخرب EMI به روي داده‌هاي كابل را كاهش مي‌دهد. محافظت با استفاده از سيم تخليه‌اي كه در كابل و در كنار زوج به‌هم تابيده وجود دارد، معمولاً از انتهاي يك كابل تا ديگري حفظ مي‌گردد. اتصال الكتريكي شيلد (لايه محافظ) به شاسي در هر انتها، از طريق جك ساخته شده است. نياز به اتصال به زمين در هر دو انتهاي كابل، تشكيل حلقه زمين را در صورتي كه يكي از شاسي‌هاي شبكه در پتانسيل الكتريكي لحظه‌اي متفاوتي نسبت به جفت خود باشد، ممكن مي‌سازد. اين وضعيت نامطلوب ممكن است باعث شود جرياني بين شاسي‌ها در شيلد كابل شبكه جاري شود و اين جريان‌ها ممكن است متعاقباً نويز مخربي را در سيگنال حمل شده توسط كابل القا كنند.

ساير محصولات وستا

  كابل شبكه   سوييچ شبكه   كابل فيبر نوري  مديا كانورتور   نمايندگي سيسكو  آداپتور فيبر نوري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.