آرشیو خرداد ماه 1400

سامانه ارتباطي وستا

سوئيچ PoE چيست و چه تاثيري بر كاهش هزينه ها دارد؟

۱۳ بازديد

سوئيچ PoE چيست و چه تاثيري بر كاهش هزينه ها دارد؟

سوئيچ شبكه poe ، متاسفانه مدتي است كشورمان در يك ركود بي سابقه قرار دارد و صاحبان كسب‌و‌كار‌ها و استارتاپ‌ها براي رشد يا حداقل بقا در اين شرايط، راهي جز كاهش هزينه، افزايش كارايي كاركنان و بهبود عملكرد سازمانشان ندارند. از طرف ديگر، ايجاد شبكه داخلي و محلي يا همان Local Area Network) LAN) و ارتباط با شبكه جهاني (WAN) براي ادارات و شركت‌ها ضروري مي‌باشد. براي مديريت و ايجاد شبكه داخلي بين دستگاه‌هاي مختلف مانند لپ تاپ و كامپيوتر، پرينتر، اكسس پوينت و تلفن VOIP و تجهيزات ديگر به سوئيچ شبكه نياز داريم. پس اگر به دنبال كاهش هزينه‌ها و افزايش كارايي و همچنين سرعت ارتباط سيستم‌ها و كاركنان خود هستيد، استفاده از سوئيچ شبكه در سازمان شما الزامي است.

سوئيچ شبكه چيست؟

به طور كلي كار سوئيچ، ايجاد شبكه يك‌پارچه و مديريت دستگاه‌هاي مختلف در ادارات، مجتمع‌ها، دانشگاه‌ها، بيمارستان‌ها و… مي‌باشد. سوئيچ شبكه انواع مختلفي دارد كه براي كاربرد‌ها و مصارف مختلف استفاده شده و بر اساس دسته بندي زير تقسيم مي‌شود:

كاربرد: از نظر كاربري، به سوئيچ SOHO (خانگي و اداري كوچك)، سازماني و سوئيچ صنعتي تقسيم مي‌گردند.
تنظيمات: سوئيچ ها بر اساس ميزان مديريت و قابليت تغيير تنظيمات، به سوئيچ مديريتي، غير مديريتي و هوشمند (مانند سري سوئيچ‌هاي وب اسمارت دي لينك) دسته بندي مي‌شوند.
سرعت انتقال اطلاعات: سوئيچ ها با سه سرعت ۱۰/۱۰۰ (اترنت)، ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ (گيگابيت) و ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰/۱۰۰۰۰ (۱۰G) در بازار موجود هستند.
انتقال برق: سوئيچ‌ها بر اساس توانايي انتقال برق از طريق كابل شبكه، به دو حالت سوئيچ PoE و Non PoE نام گذاري مي‌شوند.
تعداد پورت: با توجه به تعداد دستگاه‌هايي كه قرار است داخل شبكه قرار گيرند و به سوئيچ متصل شوند، به تعداد پورت متفاوت نياز خواهيد داشت. تعداد پورت سوئيچ‌ها از چهار پورت به بالا بوده و بايد با توجه به نياز خود سوئيچ شبكه مدنظرتان را خريداري نمائيد.

سوئيچ PoE ، راه حلي موثر براي مديران شبكه
يكي از راه حل‌هاي موثر بر كاهش هزينه‌ها و افزايش سرعت سيستم، استفاده از PoE Switch مي‌باشد. اما سوئيچ PoE چيست و چه مزايايي دارد؟

PoE مخفف كلمه Power Over Ethernet بوده و به سوئيچ‌هايي گفته مي‌شود كه توانايي تامين برق دستگاه‌هاي متصل را، بدون نياز به آداپتور يا كابل مجزا دارند. اين نوع سوئيچ ها يك منبع تغذيه داشته و به صورت هم‌زمان برق و ديتا (اطلاعات) را از طريق پورت لن (RJ-45) به دستگاه‌هاي متصل انتقال مي‌دهند.

در نتيجه دستگاه‌هاي مختلف، برق مورد نياز خود را به وسيله كابل شبكه از سوئيچ PoE تامين كرده و ديگر نيازي به كابل كشي مجزا و يا استفاده از آداپتور جداگانه ندارند. همين نكته سبب كاهش قابل توجه هزينه‌ها، افزايش ايمني و سهولت طراحي شبكه مي‌گردد. در ادامه برخي از كاربرد‌هاي سوئيچ PoE را ذكر مي‌كنيم:

دوربين مدار بسته: امروزه تجهيزات نظارت تصويري، بيش ترين استفاده از اين سوئيچ را به خود اختصاص داده‌اند.
تلفن تحت شبكه: تلفن‌هاي ويپ مي‌توانند برق خود را از طريق سوئيچ شبكه poe تأمين كنند .
راديو وايرلس‌ها: به دليل اينكه اكسس پوينت‌ها معمولا در ارتفاع قرار مي‌گيرند، براي راحتي نصب و اجرا، از اين نوع سوئيچ استفاده مي‌‌شود.
توجه داشته باشيد براي استفاده از قابليت PoE سوييچ شبكه، دستگاه‌ها نيز بايد قابليت پي او اي را داشته باشند.

ساير محصولات وستا ( ليست قيمت كابل شبكه)

  كابل شبكه     كابل فيبر نوري  مديا كانورتور   نمايندگي سيسكو   آداپتور فيبر نوري