انواع كابل شبكه و كاربردهاي آن ها

۱۶ بازديد

اگر مايليد درباره تاريخچه كابل شبكه بدانيد يا اينكه بدانيد اصلا كابل شبكه چيست و چه انواعي دارد، كابل زوج به هم تابيده Twisted Pair چيست و انواع كابل Cat كدام است، رنگهاي اصلي كابل شبكه و استاندارد T568A و T568B در كابل شبكه UTP چيست، كابل شبكه كراس و كابل شبكه استريت چيست، با ما همراه باشيد.

تاريخچه كابل شبكه
ايده ارتباطات ديجيتالي در سال ۱۸۴۴ توسط ساموئل مورس و اختراع تلگراف ارايه شد. شايد در نگاه اول با آنچه كه ما امروز داريم بسيار متفاوت باشد اما اساسا يكي است. تفاوت مهم آنها سرعت آنهاست. در اواسط قرن ۱۹ در هر ثانيه حداكثر دو يا سه خط و نقطه در تلگراف ارسال مي‌شد اما اكنون سرعت به بيش از يك گيگابيت رسيده است.

پس از تلگراف، مخترع فرانسوي به نام اميل بودات، ماشين چاپ تلگراف Teletypewriter را ارايه داد كه در آن از كيبورد و كد پنج بيتي استفاده مي‌شد و پيام هاي تلگرافي به صورت مجازي، ارسال و دريافت مي‌شد. هنوز هم در ارتباطات سريال، از Baud Rate برگرفته از نام Baudot، استفاده مي‌شود.

در سال ۱۹۶۶ كدهاي ۷ بيتي كه ۱۲۸ كاراكتر را پوشش مي‌داد توسط شركت‌هاي امريكايي ارايه شد و بعد آن IBM كد ASCII را كه ۸ بيتي است ارايه داد كه آن هم ۲۵۶ كاراكتر را پوشش مي‌داد و و به Extended ASCII معروف شد.

در چهل سال اخير است كه سرعت ارتباطات بيشتر شده و نياز به برقراري ارتباط سريع بين كامپيوترها بيشتر شده است. استانداردهاي مختلفي در اين زمينه ارايه شده اما آنچه مسلم است اين است كه افزايش سرعت به تجهيزات بهتر و سريعتر شبكه و كابل ها و سخت افزارهاي ارتباطي بهتر نياز دارد. هر آنچه در زمينه تمام تجهيزات شبكه لازم داريد را از فالنيك بخواهيد.

 

ساير محصولات وستا ( ليست قيمت كابل شبكه)

  سوئيچ شبكه poe

سوييچ شبكه

 كابل شبكه     كابل فيبر نوري  مديا كانورتور   نمايندگي سيسكو      مبدل فيبر نوري  

 

 كابل شبكه   آداپتور فيبر نوري   

 

 سوئيچ شبكه poe

سوييچ شبكه

 كابل شبكه     كابل فيبر نوري  مديا كانورتور   نمايندگي سيسكو   آداپتور فيبر نوري   مبدل فيبر نوري  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.