سوئيچ PoE چيست و چه تاثيري بر كاهش هزينه ها دارد؟

۱۴ بازديد

سوئيچ PoE چيست و چه تاثيري بر كاهش هزينه ها دارد؟

سوئيچ شبكه poe ، متاسفانه مدتي است كشورمان در يك ركود بي سابقه قرار دارد و صاحبان كسب‌و‌كار‌ها و استارتاپ‌ها براي رشد يا حداقل بقا در اين شرايط، راهي جز كاهش هزينه، افزايش كارايي كاركنان و بهبود عملكرد سازمانشان ندارند. از طرف ديگر، ايجاد شبكه داخلي و محلي يا همان Local Area Network) LAN) و ارتباط با شبكه جهاني (WAN) براي ادارات و شركت‌ها ضروري مي‌باشد. براي مديريت و ايجاد شبكه داخلي بين دستگاه‌هاي مختلف مانند لپ تاپ و كامپيوتر، پرينتر، اكسس پوينت و تلفن VOIP و تجهيزات ديگر به سوئيچ شبكه نياز داريم. پس اگر به دنبال كاهش هزينه‌ها و افزايش كارايي و همچنين سرعت ارتباط سيستم‌ها و كاركنان خود هستيد، استفاده از سوئيچ شبكه در سازمان شما الزامي است.

سوئيچ شبكه چيست؟

به طور كلي كار سوئيچ، ايجاد شبكه يك‌پارچه و مديريت دستگاه‌هاي مختلف در ادارات، مجتمع‌ها، دانشگاه‌ها، بيمارستان‌ها و… مي‌باشد. سوئيچ شبكه انواع مختلفي دارد كه براي كاربرد‌ها و مصارف مختلف استفاده شده و بر اساس دسته بندي زير تقسيم مي‌شود:

كاربرد: از نظر كاربري، به سوئيچ SOHO (خانگي و اداري كوچك)، سازماني و سوئيچ صنعتي تقسيم مي‌گردند.
تنظيمات: سوئيچ ها بر اساس ميزان مديريت و قابليت تغيير تنظيمات، به سوئيچ مديريتي، غير مديريتي و هوشمند (مانند سري سوئيچ‌هاي وب اسمارت دي لينك) دسته بندي مي‌شوند.
سرعت انتقال اطلاعات: سوئيچ ها با سه سرعت ۱۰/۱۰۰ (اترنت)، ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ (گيگابيت) و ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰/۱۰۰۰۰ (۱۰G) در بازار موجود هستند.
انتقال برق: سوئيچ‌ها بر اساس توانايي انتقال برق از طريق كابل شبكه، به دو حالت سوئيچ PoE و Non PoE نام گذاري مي‌شوند.
تعداد پورت: با توجه به تعداد دستگاه‌هايي كه قرار است داخل شبكه قرار گيرند و به سوئيچ متصل شوند، به تعداد پورت متفاوت نياز خواهيد داشت. تعداد پورت سوئيچ‌ها از چهار پورت به بالا بوده و بايد با توجه به نياز خود سوئيچ شبكه مدنظرتان را خريداري نمائيد.

سوئيچ PoE ، راه حلي موثر براي مديران شبكه
يكي از راه حل‌هاي موثر بر كاهش هزينه‌ها و افزايش سرعت سيستم، استفاده از PoE Switch مي‌باشد. اما سوئيچ PoE چيست و چه مزايايي دارد؟

PoE مخفف كلمه Power Over Ethernet بوده و به سوئيچ‌هايي گفته مي‌شود كه توانايي تامين برق دستگاه‌هاي متصل را، بدون نياز به آداپتور يا كابل مجزا دارند. اين نوع سوئيچ ها يك منبع تغذيه داشته و به صورت هم‌زمان برق و ديتا (اطلاعات) را از طريق پورت لن (RJ-45) به دستگاه‌هاي متصل انتقال مي‌دهند.

در نتيجه دستگاه‌هاي مختلف، برق مورد نياز خود را به وسيله كابل شبكه از سوئيچ PoE تامين كرده و ديگر نيازي به كابل كشي مجزا و يا استفاده از آداپتور جداگانه ندارند. همين نكته سبب كاهش قابل توجه هزينه‌ها، افزايش ايمني و سهولت طراحي شبكه مي‌گردد. در ادامه برخي از كاربرد‌هاي سوئيچ PoE را ذكر مي‌كنيم:

دوربين مدار بسته: امروزه تجهيزات نظارت تصويري، بيش ترين استفاده از اين سوئيچ را به خود اختصاص داده‌اند.
تلفن تحت شبكه: تلفن‌هاي ويپ مي‌توانند برق خود را از طريق سوئيچ شبكه poe تأمين كنند .
راديو وايرلس‌ها: به دليل اينكه اكسس پوينت‌ها معمولا در ارتفاع قرار مي‌گيرند، براي راحتي نصب و اجرا، از اين نوع سوئيچ استفاده مي‌‌شود.
توجه داشته باشيد براي استفاده از قابليت PoE سوييچ شبكه، دستگاه‌ها نيز بايد قابليت پي او اي را داشته باشند.

ساير محصولات وستا ( ليست قيمت كابل شبكه)

  كابل شبكه     كابل فيبر نوري  مديا كانورتور   نمايندگي سيسكو   آداپتور فيبر نوري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.